Súkromná základná umelecká školu La Portella prijíma deti do I. základného stupňa vzdelávania v odbore Hra na gitare. Štúdium je v dĺžke 8 rokov. Do prípravnej skupiny môžu nastúpiť už 7 ročné deti, do prvého ročníka od 8 rokov. Počet hodín výučby sa v jednotlivých ročníkoch zvyšuje, v súlade s rozvojom a umeleckým rastom vašich detí. Prvé dva roky sa deti venujú predovšetkým hre na nástroji a majú aj hudobnú teóriu v rozsahu 2,5 hodiny týždenne. Od tretieho ročníka sa k tomu pridáva komorná hra alebo hra v súbore/orchestri – 3,5 hodiny týždenne. Po štyroch rokoch postúpia do nižšieho sekundárneho vzdelávania a výučba sa navýši na 4 až 5 hodín týždenne.
Prihlásiť sa môžu rovnako deti bez predchádzajúcich skúseností s hrou na gitare ako aj tie, ktoré už vzdelávanie v tomto odbore formou súkromných hodín alebo vzdelávacej inštitúcie absolvovali. Budú ďalej zaradené v závislosti od ich veku a potrieb tak, aby ďalej napredovali.
Ciele
Cieľom prvého ročníka je rozvíjať záujem žiaka o gitarovú hru a postupne ho viesť k systematickým pracovným návykom. Budovať prostriedky na dosiahnutie stanovených cieľov s väčšou intenzitou. Postupne spájať notový zápis s orientáciou na hmatníku intonačne a rytmicky so správnym prstokladom pravej i ľavej ruky. Od začiatku rozvíjať hru spamäti. Postupne prechádzať od statických foriem hry k dynamickým formám. U žiakov, ktorí už navštevovali hodiny hry na gitare, upevňovať a rozvíjať technické a výrazové prostriedky hry na nástroji.
Súkromná základná umelecká školu La Portella prijíma deti do I. základného stupňa vzdelávania v odbore Hra na klavíry, hra na keyborde. Štúdium je v dĺžke 8 rokov. Do prípravnej skupiny môžu nastúpiť už 7 ročné deti, do prvého ročníka od 8 rokov. Počet hodín výučby sa v jednotlivých ročníkoch zvyšuje, v súlade s rozvojom a umeleckým rastom vašich detí. Prvé dva roky sa deti venujú predovšetkým hre na nástroji a majú aj hudobnú teóriu v rozsahu 2,5 hodiny týždenne. Od tretieho ročníka sa k tomu pridáva štvorručná alebo komorná hra – 3,5 hodiny týždenne. Po štyroch rokoch postúpia do nižšieho sekundárneho vzdelávania a výučba sa navýši na 4 hodiny týždenne.
Prihlásiť sa môžu rovnako deti bez predchádzajúcich skúseností s hrou na klavíry ako aj tie, ktoré už vzdelávanie v tomto odbore formou súkromných hodín alebo vzdelávacej inštitúcie absolvovali. Budú ďalej zaradené v závislosti od ich veku a potrieb tak, aby ďalej napredovali.
Ciele
Výchova začiatočníka je prvým a najdôležitejším stupňom vývoja malých klaviristov. Sústreďuje v sebe všetky problémy klavírneho rozvoja. V začiatkoch štúdia venovať pozornosť psychologickým faktorom – prirodzenej túžbe dieťaťa po tvorivosti, hre a improvizácii. Cieľom je najprv prebudiť hudobnú vnímavosť a predstavivosť, potom začať formovať inštrumentálne návyky. Naučiť dieťa hudbu pochopiť a milovať, objaviť jej krásny, bohatý svet. Učebný proces aktivizovať rôznymi formami práce a ich striedaním. Postupovať od živého pozorovania k abstraktnému, od hry podľa sluchu k teoretickým vedomostiam.
U starších detí so skúsenosťou s hrou na nástroji budeme rozvíjať už spomínané ciele a pracovať na nových. Medzi ne patrí predovšetkým naďalej osvojovať a rozvíjať základné princípy klavírnej hry. Rozvíjať osobitosť prejavov žiaka, chrániť ho pred vyumelkovaným alebo povrchným spôsobom hry. Vypestovať vôľu, trpezlivosť, disciplínu a nadšenie pre klavírnu hru, záujem o hudbu. Rozvíjať schopnosť k samostatnému štúdiu.
Súkromná základná umelecká školu La Portella prijíma deti do I. základného stupňa vzdelávania v odbore Hra na flaute. Štúdium je v dĺžke 8 rokov. Do prípravnej skupiny môžu nastúpiť už 7 ročné deti, do prvého ročníka od 8 rokov. Počet hodín výučby sa v jednotlivých ročníkoch zvyšuje, v súlade s rozvojom a umeleckým rastom vašich detí. Prvé dva roky sa deti venujú predovšetkým hre na nástroji a majú aj hudobnú teóriu v rozsahu 2,5 hodiny týždenne. Od tretieho ročníka sa k tomu pridáva komorná hra alebo hra v súbore – 3,5 hodiny týždenne. Po štyroch rokoch postúpia do nižšieho sekundárneho vzdelávania a výučba sa navýši na 4 hodiny týždenne v už spomínaných predmetoch.
Prihlásiť sa môžu rovnako deti bez predchádzajúcich skúseností s hrou na gitare ako aj tie, ktoré už vzdelávanie v tomto odbore formou súkromných hodín alebo vzdelávacej inštitúcie absolvovali. Budú ďalej zaradené v závislosti od ich veku a potrieb tak, aby ďalej napredovali.
Ciele
Permanentne pestovať v žiakovi lásku k umeniu, k hudbe a k nástroju. V oblasti fyziológie trénovať hrudníkovo – bránicové dýchanie a tým zabezpečiť zvyšovanie kvality tónu. Pokračovať v pestovaní zmyslu pre metrorytmiku, postupne aktivizovať cizelovanie základných intonačných návykov. Poukazovať na rozdiel hry tenuto a legato. Zdokonaľovať prstovú techniku žiaka.
Súkromná základná umelecká školu La Portella prijíma deti do I. základného stupňa vzdelávania v odbore Spev. Štúdium je v dĺžke 8 rokov. Do prípravnej skupiny môžu nastúpiť už 7 ročné deti, do prvého ročníka od 8 rokov. Počet hodín výučby sa v jednotlivých ročníkoch zvyšuje, v súlade s rozvojom a umeleckým rastom vašich detí. Prvé dva roky sa deti venujú predovšetkým Hlasovej výchove a Spevu, majú však aj Základy klavírneho nástroja v rozsahu 0,5 hodiny týždenne a Hudobnú náuku, celkový rozsah 3 hodiny týždenne. Od tretieho ročníka sa k tomu pridáva Zborový spev, Komorný spev a Príprava k súhre, ktoré nahradzujú Hlasovú výchovu – 4,5 hodiny týždenne. Po štyroch rokoch postúpia do nižšieho sekundárneho vzdelávania a výučba sa navýši na 5 alebo 6 hodín týždenne.
Prihlásiť sa môžu rovnako deti bez predchádzajúcich skúseností so spevom ako aj tie, ktoré už vzdelávanie v tomto odbore formou súkromných hodín alebo vzdelávacej inštitúcie absolvovali. Budú ďalej zaradené v závislosti od ich veku a potrieb tak, aby ďalej napredovali.
Ciele
Našim cieľom je viesť žiaka k speváckym návykom, ktoré mu umožnia naštudovať s vkusom a primeraným výrazom jednoduchšie piesne (ľudové a umelé) s inštrumentálnym sprievodom, jednoduchšie komorné skladby i zborové party. Repertoár zostaviť tak, aby žiak poznal sólové, komorné a zborové skladby autorov rozličných štýlových období a smerov a ľudové piesne z rozličných regiónov. Žiak má vyrovnane ovládať hlas vo všetkých polohách svojho hlasového rozsahu s rozvinutým zmyslom pre kultivovaný hlas, prejav, krásu hudobnej frázy či kantilény. Má ovládať zásady správnej speváckej výslovnosti, pri reprodukcii piesní má vychádzať z precítenia a pochopenia ich hudobného a slovného obsahu. Žiak má vedieť zaspievať z listu jednoduchý sólový, komorný alebo zborový part, má ovládať zásady viachlasného komorného alebo zborového spevu. V priebehu štúdia je potrebné u žiaka vytvoriť taký vzťah k spevu, aby mu ostal ako trvalý vyjadrovací prostriedok jeho hudobných predstáv. Získané vedomosti majú tvoriť základ pre úspešné štúdium na II. stupni ZUŠ a pedagogických školách ako aj pre samostatnú umeleckú činnosť v súboroch alebo spoluúčasť na kultúrnom živote. Keďže spevácke dispozície žiakov sa rozvíjajú individuálne, je možné do tohto stupňa zaradiť podľa vyspelosti aj starších začiatočníkov s tým, že v priebehu štúdia si doplnia potrebné návyky a vedomosti z nižších ročníkov